Jazykový zájezd Francie - Provance

Vše začalo 14. května odpoledne, kdy jsme se celí nedočkaví sešli u autobusu. Jeli jsme přes noc na západ k česko-německým hranicím. Projeli jsme Bavorskem, Bádenskem, a pak už nás čekala Francie. Naše cesta vedla přes Lyon až do vytoužené Provence. Po příjezdu do Avignonu jsme si prošli papežský palác a navštívili jsme také avignonský Most sv. Benezéta. Zajímavostí je, že vede jen do poloviny řeky Rhôny. Dále jsme si jeli prohlédnout akvadukt Pont du Gard. Tam jsme si to všichni moc užili, protože v tom velkém horku, které panovalo, byla možnost si smočit nohy v řece Gard. Pak už nás konečně autobus dovezl do našeho hotelu, kde jsme se rozdělili do pokojů a vybalili jsme si a odpočinuli po dlouhé cestě. Večeře byla v nedaleké restauraci.

A přišel 2. den. Čekala nás návštěva Russillionu a prošli jsme Le Sentier des Ocres, což je okrová stezka. Jeli jsme také do ateliéru Paula Cézzana v Aix-en-Provence a dále nás čekal krátký přejezd do Les Baux de Provence.

3. den vedly naše kroky do Arles. Podívali jsme se do římského amfiteátru Arenes a také do sklepů, kde kdysi přebývali otroci. Byl to pro nás hluboký zážitek. Po přejezdu do Les Saint Maries de la Mer jsme přepluli lodí do národního parku Camargue, v deltě řeky Rhôny. Pobíhali tu volně divocí bílí koně a býci.

4. den nám vyplnila Marseille.  Navštívili jsme tady malou pláž, plnou mušliček a dokonce jsme našli i živou hvězdici a kraba. Loď s námi plula kolem ostrůvku If na souostroví, které bylo hned za ním. Utvořili jsme skupinky a rozdělili jsme se. Všude byli racci, dokonce jsme zahlédli i jejich hašteření a dali nám možnost zahlédnout i jejich mládě. Po návratu lodí zpět nás čekal noční přejezd do Plzně. Myslím, že budu mluvit za všechny, když řeknu, že jsme si to tam velice užili.